ガラスは、内的空間と外形的形態を同時に所有する素材として大変興味深い。
技法的には一貫してキャスティング(鋳造)を用いているが、それは彫刻のプロセスに類似しており、自分にとって自由な造形表現を可能にするからである。
キャスティングはそのプロセスにおいて、あらゆる時間や意識を鋳って行く行為のように思う。
Glass is an extremely interesting material, as it simultaneously possesses both interior space and exterior form.
The technique I use is casting, which I consider analogous to sculpting, because it is a free-form process of artistic expression.
Casting is a process through which glass as a material is shaped by time and consciousness.
ガラスは、内的空間と外形的形態を同時に所有する素材として大変興味深い。
技法的には一貫してキャスティング(鋳造)を用いているが、それは彫刻のプロセスに類似しており、自分にとって自由な造形表現を可能にするからである。
キャスティングはそのプロセスにおいて、あらゆる時間や意識を鋳って行く行為のように思う。
Glass is an extremely interesting material, as it simultaneously possesses both interior space and exterior form.
The technique I use is casting, which I consider analogous to sculpting, because it is a free-form process of artistic expression.
Casting is a process through which glass as a material is shaped by time and consciousness.